(A levél képi elemeket is tartalmaz, ezért kérjük, engedélyezze azok megjelenítését, vagy kattintson ide)

TesztMotor.hu Online Motoros Magazin

Sziasztok motoros kollégák!

Tulajdonképpen nem is az időjárásról vettem észre, hogy véget ért a szezon, hanem hogy rajtam kívül már csak a futárok robogóznak Pesten. Annak ellenére, hogy volt pár nulla fok közeli nap novemberben, valójában enyhébb volt a idő, mint amire a 11. hónapban számíthat(t)unk. Ha nem is egy ajándék-idő, de merem állítani, hogy az ősz második fele is alkalmas volt a városi motorozásra. Hogyne merném, hiszen teszteltem...

Persze ez már rég nem az örömmotorozások időszaka, hiszen hideg az aszfalt és a menetszél is egyre kellemetlenebb, viszont a nagyvárosi közlekedésnek továbbra is ez a leghatékonyabb módja: nincs dugó- vagy parkolás-problémád, és még a beöltözéssel/melegítéssel együtt is gyorsabb vagy, mint kocsival, vagy akármivel. Mielőtt azonban kipróbálod, be kell vetned pár praktikát, hogy ne menjen el a kedved az első cidris kör után...

Egy jó thermo-cucc elengedhetetlen, hogy ne kelljen négy kapucnis pulcsit magadra pakolnod, mint nekem a múltkor, mikor otthon hagytam... A praktikus aláöltözettel felvértezve nem kell Michelin babának kinézned, és a magas házak között jó eséllyel nem fúj csontig a szél benne... A téli kesztyű evidens, ahogy a jó dzseki is (lehetőleg a derekunknak kedvező "háromnegyedes" kivitelben, ilyenkor már ne divatozzunk). A csípős hidegben szó szerint lefagy az arcunkról a mosoly, ezért egy jó arcmaszkkal sokat segíthetsz magadnak.

A maszk azért is jó, mert a védtelen nyakunkon is segít, hogy ne torokgyulladás legyen a menet vége. A csúszós-taknyos úton hasznos lehet az olyan extra, mint a biztonságot nyújtó kombinált fék, amikor elfagyott ujjainkkal már kevésbé érezzük a csúszáshatárt... Számomra a Szofi helyett a PCX125-ös tartósteszt Honda a társ a mindennapokban, amelyre a Tommot üléstuning óta egy téli extra is felkerült, az ülésfűtés formájában. Természetesen már 2 hónapja egyfolytában kettes fokozatra van állítva, és a tapasztalat az, hogy enyhén hidegben kellemes, nagyon hidegben meg már jobban fáznak azok a részeink, amiket nem ér az nyereg melege... Talán egy markolatfűtés helyrehozná a "termikus egyensúlyt"?

Hamarosan egy nem szép, de meglehetősen csúnya magas plexi is felkerül a gépre, ami nagyon jól fog jönni az ilyenkor már nem hiányzó menetszéllel szemben. És persze a hűvösebb időjárás és az állandó öltözködés megpróbáltatásaira vigaszt jelent a "versenytempóban", ülésfűtéssel és utassal is három liter alatti fogyasztás - ami nagyon nem mindegy mostanában. Igaz, legutóbb 399 forintért tankoltam, tehát pontosan két és fél litert kaptam egy ezresért - rég volt már ilyen... Kár hogy nem akkor, amikor a ZZR1400-asba kellett csurgatni, Brnóba menet...

Szóval annyi mondanivalóm lenne ebben a levélben, hogy ha nagyon akarjuk, vagy nagyon muszáj, akkor ki lehet tolni a motoros szezon határait. Üzemanyaggal és parkolódíjakkal együtt több tízezer forintot spóroltam azzal, hogy robogóval jártam kocsi helyett plusz egy hónapig - és akkor az idő-tényezőről még nem is beszélve. Nem mondom azt, hogy nem esett jól beülni a navis-rádiós-ülésfűtős tesztautóba, de amikor a belvárosban addig kerestem vele parkolót, majd jegyet, amennyi idő alatt a robogóval már oda-vissza megjártam volna... Akkor szívesen visszaültem volna rá, a 8 fok ellenére is. Csak vigyázzunk magunkra, mert az új 7-es bömösös csak rámhúzta a kormányt index nélkül a Kálvin téren! Még szerencse, hogy a PCX jól veszi a lapot, és kihúzott magával a slamasztikából...

Találkozzunk továbbra is az utakon, de csak óvatosan.. ;)
Kovács Tamás >> kovacs.tamas@tesztmotor.hu
és a TesztMotor csapata

Suzuki GSR750 pályateszt, videóval

Első nekifutásra nem estünk hanyatt a Suzuki GSR750-estől, de most újra nekirugaszkodtunk, méghozzá a versenypályának. Itt dőlnek el a dolgok, és ez nem csak a motorsportolók pontvadászatára vagy a köridő-faragásra vonatkozik: egy utcai harcos számára is ez a legmegfelelőbb vizsgahelyszín. Az izmos naked videós tesztje a KakucsRingről!

180-as tempó 1 másodperc alatt!

Exkluzív beszámoló Las Vegasból, a gyorsulási versenyek egyik fellegvárából! A magyar dragbike bajnok tapasztalatai Amerikából: "A Top Fuel autók beindításakor 5,5 Richter-skála szerinti földrengés rázza meg a pályát ... A versenyzőkre 5G-s erő hat a rajt során és 6G a fékező zónában! Az autók nagyobbat gyorsulnak, mint egy anyahajóról startoló vadászrepülő..." (extra 'slow-motion' videóval)

Műhely rovat: Téli karbantartás tippek

Mostantól hosszú hónapokra lehunyja a szemét kedvencünk és ha néha be is röffented, akkor sem tud rendesen kinyújtózni - éppen ezért gondoskodásra van szüksége. Persze akkor sem fakad sírva, ha március 15-ig rá sem nézel, de utána inkább Te fogsz sírni a látványtól - hogy ne így legyen, fogadd meg tanácsainkat!

Ken Block a szőkéket szereti...

Különleges élményben volt része nemrég legeredményesebb női motorversenyzőknek, Kovács Nikinek. Nem kisebb név, mint Ken Block, azaz a gymkhana koronázatlan királya autóztatta meg őt a gyorsulási versenyek európai szentélyében, Santa Podban... Niki elmeséli a leírhatatlant...

Videó: szőke szépség egykeréken...

„Nagymotorokkal stuntolok. Emellett egy magas, szőke, amerikai csaj vagyok. Azt hiszem, az embereknek tetszik ez a párosítás” - fogalmazza meg a lényeget Leah Petersen 'stunt girl'. Ha nem is élőben, de a következő videó formájában nézzétek meg Ti is, hogyan is fest mindez a gyakorlatban... Érdemes ;)

SuperZone évzáró akciók

Szezonvégi leárazás, komoly kedvezmények a Bécsi úti SuperZone motorosboltban: csizmákra és sisakokra akár 70, kesztyűke pedig akár 80 százalékos engedményt biztosítanak! Emellett a cordura kabátok és a kétrészes bőrruhák is jó áron kaphatók - utóbbihoz vásárlási utalvány is jár. Arlen Ness, Berik, Mugen Race, Scorpion, KBC, Knox...

   
   

A hét mondása - Bitter Sándor 'road racer'

Bitti már most gőzerővel készül a világ leghíresebb és egyik legveszélyesebb utcai versenyére, a jövő évi Man-szigeti TT-re - ennek a felkészülésnek most mindent alárendel, de egy ilyen (halál)futamon másképp nem is lehet rajthoz állni... Aki végigkövetné és izgulná ezt az elképesztő munkát, az a versenyző facebook oldalán megteheti.

"Egy hónapja feszített az alapozásom. Az utóbbi pár hétben az állandó, hajnal 05:45-kor kezdődő súlyzó, box, bringa- és nyújtóedzések után délután több órás éles boxkesztyűzés három különböző helyszínen, ami nagyban javítja a reflexeimet, illetve még a szigorú diéta, amik alkotják a felkészülésem gerincét. A súlyom jól alakul, a reflexeim nagyon gyorsak, és bízom az elvégzett rengeteg munkában, és ami még rám vár! Reményeim szerint olyan vékonyan, erősen és felkészülten térek vissza a Man-szigetre, mint 2006-ban, mikor újonc voltam!"

 

DAINESE AKCIÓ!
10% kedvezmény a MotoPartsShop-on keresztül minőségi protektorokra és gerincvédőkre!
Rendelés itt:


Kattanj rá folyamatosan fejlődő autós tesvéroldalunkra is: tesztekkel, hírekkel, videókkal, érdekességekkel vár a TesztAuto.hu


 

Amennyiben a továbbiakban nem szeretnél hírlevelet kapni a TesztMotor.hu-tól, kérjük kattints ide: köszönöm, de szeretnék leiratkozni a hírlevélről.